Usch för att studera

Det kan knappast vara en nyhet att jag är en bottenskrapare när det kommer till plugget och studierna. Visst kan det säkert skyllas mycket på bristande engagemang och inte bara hjärncellsbrist (intalar jag mig), men det är fortfarande ett faktum. Därför har det aldrig slagit mig hur irriterande det måste vara för mönsterstudenterna att det bara finns två betyg på vårt program, godkänd eller underkänd.

Inte förrän nu. Har spikat ((!!) Ja, det är fritt fram att rita kors i taken, köpa hem skumpa och ringa en vän) de två senaste tentorna och får likförbannat bara G. De som fick ett poäng över gränsen fick också G och ändå var jag sjukt mycket bättre. It sucks och därför tänker jag sluta spika tentor från och med nu. Det är ju uppenbart ingen idé att ligga i. Det lönar sig inte och när jag och min sämre klasskamrat ska söka samma jobb och jag blir utan för att min sämre klasskamrat var gulligare (kom på nåt bättre själv), trots att jag egentligen är bättre, kommer jag att önska att jag gjorde roligare saker under studietiden och därmed "bara" hamnade precis på gränsen vid tentorna. För allt annat vore bortkastad tid.

Om jag borde tänka att det lönar sig att lära inför min kommande yrkesroll? Kanske det. Men det skiter jag i just nu. Jag hinner nog lära det jag ska innan jag dör, ska ni se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0