Utflyktsdagen



  


När det står Eget Arbete på skolschemat och man är för odisciplinerad för att själv ta tag i saken, finns det inget som passar bättre än lite verklighetsflykt á la gympaaktiviteter från högstadiet. Upp i ottan (okej, "otta" kl elva är kanske att ta i även för oss tjugonånting), på med skrillerna och trotsa snöfallet! Vurpor, piruetter och självmål följt av varm choklad, ostmackor och Clearykaka gjorde fredagen till en frisk dag och helgen lite längre. Fantastiskt initiativ! Efter det fortsatte jag på barndomstemat med att se Disneyklassikerna om både lillhulken Herkules och krokryggen Quasimodo, tätt följt av att spela PS2 med Anie. Fast dåtidens MarioBros på åttabitars kanske inte kan jämföras med ett barnförbjudet rysarspel som får både jag och min vän att sitta och skrika av rädsla i soffan..? Och samtidigt tappa ytterligare vuxenpoäng (för det är hemskt moget att bli rädd för påhittade zombies i ett påhittat spel).

Jaja, vill jag vara åtta år en dag får jag vara det. Och sant ska sägas, det har varit en jäkla bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0