Nattmacka

När man jobbar vaknatt kan man vinka adjöss till allt vad Livet innebär. Ensam, isolerad och helprillig blir man. Det som håller en vid medvetande är dagdrömmar om olika tjocka madrassbottnar och hur många dunkuddar man ska unna sig när man äntligen får dö i en säng. Idag sov jag till klockan två, låg medvetslös i soffan till klockan fem, åt mammas paj och såg nån skithandboll på Teg. Sen var jag vipships här igen, vinkade godnatt till allt annat levande (trugade i Larsa hälften av mitt godis för att han skulle uppe med mig hälften av mitt pass. Han gick i säng halv elva. Bastard) och försöker nu att inte slänga akvariet i golvet. Det porlar nämligen väldigt ljudligt av bubbelmekanismen (jamen vem fan förväntar sig att jag ska kunna namnet på det när klockan är mitt i natten och jag aldrig ägt ett akvarium i hela mitt liv?? Lite förståelse, fanks) och om endast få timmar kommer jag sitta helt paralyserad till det jädra ljudet och på riktigt tro att jag är på spa i Thailand. Eller nåt. Och det kan aldrig sluta bra när man är övergiven och har fria händer. Plötsligt har jag förvandlat hela stället till ett hälsocentra och de boende kommer fråga var de ska betala inträde innan frukost.

Gud jag måste sluta svamla och fortsätta se film. Booooring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0