Korna har det väl bra?

Jag min naiva skit trodde att jag skulle klara mig från såna där ändlösa, provocerande diskussioner om varför man är vegetarian. Mest för att jag själv aldrig skulle sätta mig i en sån sits, jag är dålig på att diskutera annat än kändisar, musik och kosthållning. Typ. Det jag inte räknat med var att det finns andra som vill sätta mig i den sitsen och jag borde lyssnat bättre på min grönsaksguru E när hon desperat försökte lirka i mig argument och fakta jag behöver. Jag tyckte bara inte jag behövde det. Jag äter inte djur. That's it.
Men ackackack, två dagar i rad har jag nu drabbat samman med inbitna köttätare och fiskfrälsta. Och jag var sämst. Visst, tack vare mitt dåliga diskussionshuvud tog samtalen fort slut, men GUD vad skönt det hade varit att kunna rapa chockfakta i en evighet och gå vinnande ur striden. Därför ska jag boka nya lektioner hos mina vegvänner, för jag måste lära mig att överleva. Det är tydligen en hård värld därute.

Nu skriker min syster från badrummet, väldigt befogat dock. Hon tyckte nämligen att det var ett fynd att släpa upp en gammal grill hon hittat översnöad utanför soprummet och placera den på toaletten. I hennes briljanta idé ingick dock inte alla spindlar som sökt plats för vinterdvala bland kolresterna och som nu vaknat av värmen och spritt sig som pesten runt hela skithuset. Vi har räknat till fem redan, så om det inte dyker upp fler inlägg vet ni att jag ligger ihjälbiten, inkapslad och upphängd som ett duschdraperi. Troligtvis död. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0