Att gå för långt

Jag har just plöjt mig genom decimeter med snö från Rövbäck till Stippan. Herregud vilket självplågeri, jag förfrös min haka och mina tår har ramlat av. Smart med fodrade sneakers, osmart att de är fulla med moderna hål (tillverkaren bor inte i Norrland, var så säker. Det gör min privata mössmaker däremot - ditsydda fleecelappar vid öronen är köldmedvetet och skönt som fasen. Spanks, Em). Men en och en halv timmes promenad tillsammans med the Perishers, Sinead O'Connor och lilla Lily har gett mig åtskilliga möjligheter att låtsas vara med i musikvideos. Ingen annan är ute när det är oskottat och jävligt, så jag har haft alla dunkla gränder och klassiska snöfall-vid-lyktstolpe-ställen för mig själv. Mina inövade Darinmoves har kommit väl till användning! Och halva Umeå har ringt polisen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0