Vi ska alla dö i snö

Vilken jävla dag. Kaos är bara förnamnet och de trehundrafemtioelva miljarder snöflingor som trängs i skyn just nu har gjort mig försenad både till det ena och det andra idag. Efter att pulsat i djupsnö från universitetet till stan för att växla tillbaks mina norska kronor, hojtade Forexgubben redan i dörröppningen att jag bums måste backa ut igen och göra mig av med överflödet. Han påstod att jag såg ut som Yeti. Neandertalargubbe. Anyhow, jag lekte chaufför till min systers musiklektion och hann därmed också med att förbanna allt som stavas Vägverk och trafikunderhåll under de fem minutrarna jag svettades bakom ratten. Att sedan sitta utanför musikrummet i tjugo minuter kändes som paradiset i jämförelse, men inget paradis utan orm som denna gång tog sig form som en liten sketen tvååring. Hon dundrade fram till mig, spände sina gigantiska blå ögon i mig och sa morskt "Hej tjockhuvud". Det var det. Nu ska jag gå och träna bort tjockhuvudet och knapra sallad till middag. Barn får mig att må så bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0