Kalle Blomkvist

Jag har nu läst ut tredje och sista delen i min älskade Stiegs Millenniumtrilogi. Fantastiska bok! Den som inte läst dessa böcker har inte mycket att komma med. De är sjukligt bra och när man passerat mittpartiet i var och en av dem är det omöjligt att sluta läsa. Till trots för dåliga erfarenheter av bokfilmatiseringar så tänker jag faktiskt ta på mig ett öppet sinn och gå och se biofilmen som nalkas. Med Mikael Nyqvist, en av alla mina medelåldersdrömmar, i spetsen kan det inte bli annat än bra. Jag glider just nu på peppendorfiner.

Jag har även lessnat på att ligga hemma och vara krasslig, så nyss kom jag hem efter en tur till centrum för inhandling av riktig middagsmat (Anna Skipper skulle dö om hon såg min sjukdomsdiet. Blåbärssoppa, knäckebröd med philleost och Karamellkungen står gissningsvis inte överst på hennes Ät Bra-lista. Nog för att hon ändå skulle dö om hon såg vad min shoppingtur resulterade i - pizza mozzarella. Underbara tisdag) och lite skolupdate av min kumpan Johannanas. Det var sweet att vara sjuk och borta när man gick högstadiet. Det man skulle ta igen på den tiden var ingenting och fort gick det. Idag kan man måsta läsa om en hel kurs om man har otur. Jag slipper i och för sig det eftersom jag går det väldigt avancerade sjuksköterskeprogrammet, men jag tror jag har en del att göra när jag lämnar mitt näste. Fans fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0