Kan vi leka vuxna på låtsas?

I helgen var jag med om en närmast traumatisk upplevelse. Människor under 25 som försöker leka vuxna men lyckas nå ända till pensinärsstadiet. Stel, obekväm barnkalastillställning som får mig att associera till en begravning där gästerna är åldersdöva eller tandlösa så konversationer blir överflödiga. Och allt detta sker i en grupp med nära vänner (det är alltid lätt att acceptera munlås bland ytligt bekanta, folk kanske är osociala sen födseln. Men inte bland mångåriga kamrater.. vad hände?)

När jag förskräckt lämnade tillställningen drog jag en lättnadens suck över att jag varken har karl eller barn att släpa på, för är det så man blir har jag det helt finemang utan. (Okej, lite cred till mina andra familjevänner som inte slängde talförmågan eller sin sociala begåvning i samma veva som bajsblöjorna. Tack vare er ska jag inte utesluta familjelivet helt ur min framtid.) (Ni ser vad för många läsare gör med mig. Jag får dåligt samvete över vad jag skriver och ber halvt om ursäkt. Suck. Tur att det snart är över.) Därför har jag bestämt mig för att bara göra roliga saker med roliga personer och skulle det skita sig så gör jag det själv. "Ensam är jävligt stark" har helgen bidragit med.

Undrar om jag kommer dö av skam om jag typ besöker SFBio helt allena?
Troligen. Mardrömsupplevelser till trots så är jag faktiskt inte där än. Sugen, någon?

Kommentarer
Postat av: elina

tungt det där med att leka vuxen, men de kommer nog hinna bli less på det snart dina vänner och återgå till det lite mer roliga hållet igen :) och heja heja, jag kör också med ensam är jävligt stark!



förresten karro, jag ska inte glömma säga att jag har utmanat dig! ta hand om dig, kram!

2009-02-18 @ 15:56:04
URL: http://anderssonelina.blogg.se/
Postat av: Nicklas

Oh jag var inte ensam... tack gode gud för det!

2009-02-18 @ 19:29:32
URL: http://setras.blogg.se/
Postat av: Clara

Meh, du var ju hos Emma! Jag fattar ingenting. Vad pratar du om?

2009-02-19 @ 07:18:54
URL: http://cleary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0