Det kallas skilda världar

Jag har haft kvalitetsdag med min syster. Kan tyckas fånigt då vi bor tillsammans, men det är på papper. Sant ska sägas att vi till trots för samboskapet råkas max ett par gånger i veckan och då för att utbyta information angående tvättider, huruvida toapapper måste köpas eller om det nalkas familjemiddag på Hedlunda. Därför kändes dagen idag som en bra dag med aktivt tillvaratagande av den strålande dagen i form av en solskenspromenad tätt påföljt av överraskande bra fika mitt på Ålidhems centrum. Vi kände hur bra vi hade det och hur fint livet kan vara ibland.

Min minsta syster är och vandrar i judarnas fotspår bland gaskammare och massgravar. I Auschwitz tror jag inte man känner hur fint livet är ibland. Där tror jag hat kan gro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0