WCparty

Jag har just kommit på att jag älskar toaletthäng. Nån som borstar tänderna, en annan som klipper tånaglar och en tredje som försöker kissa utan att skvala (ja, när jag nu skrivit detta ser jag hur unfresh det låter. Men samtidigt är det den äckliga sanningen om vad folk faktiskt gör på hemlighuset. Förvånad?) Och ju mindre toalett desto roligare blir det. Sen har vi den klassiska leken om att prata oavbrutet med mest möjlig mängd tandkrämsfluff i munnen. Folk som inte förstår den leken får inte dela toalett med mig.
Frågan är varför jag gillar det här? Troligtvis för att det var det som var höjdpunkten när vi var små. Hela familjen på Stortoan - pappa med sin tandtråd, jag och Krisse som gjorde tandborstleken med byxor på huvudet, Katti i badet med ankor och ketchupflaskor och mamma på ringen med evigt rekordförsök på skvaltid. Och det var så mysigt! Man pratade om dagen och pappa drog sina töntiga skämt och jag och Krisse kunde ha badrocksshow och alla var sådär lagomt övertrötta så att allt var roligt.

Idag är det kanske inte lika överdrivet kul på en toalett, inte ens om det är alkohol inblandat (ja, fulla tjejer går två och två och kommer alltid att göra). Men jag njuter ändå för det kan fort bli den roligaste stunden på dagen. Sjukt? Ja, troligtvis. Men sant. Och jag inser nu att jag behöver vård. Eller sömn.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Nathalie L

(Ja, jag läser din blogg. Tycker om det du skriver). Tänkte bara slinka in med några ord: skönt att det finns fler som älskar toaletthäng! Det är ju ganska svårt att förklara annars, men du gjorde det så perfa. Vilket tecken på att man trivs och är bekväma med varandra, verkligen ;P

2008-09-30 @ 11:43:26
URL: http://laure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0