Superfredag

Förfestgalej och clubhopping i all ära, men mysfredagar är ändå det bästa! Tända ljus, godisskål och en serie familjeprogram på teve. Vilken success! Därför vill jag slå ett slag för att återinföra program som Gladiatorerna och Fångarna på fortet, program som roar och inspirerar. Tacka vet jag nu Freddan och Filips lekshow och töntRickards Vem vet mest på tvåan. Spänning och intelligens på prov - det är det vi vill ha! Kan inte Sverige bara erkänna att vi är sjuukt less på alla realityprogram där kamerorna kryper efter vägglisterna hemma hos vanliga Svenssons som har fetma, uppfostringsproblem och nyrenoverade sovrum? Alla har en dos av nån skit hemma, varför vill man då gotta sig åt det under soffhängstiden?
Nej, fredag fredag, underbara veckodag. Jag önskar att jag var fyrtio, trebarnsmorsa och slutkörd efter en veckas hårt arbete och familjeplanering. Fredag kommer förbli mitt paradis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0