Fånigt lurendrejeri

Världens sämsta jobb måste vara programledare för Memento, Full pott och vadfandetnuheter. Skitprogram som går ut på vad? Brudarna (existerar män? Anton Körberg, vad är han?) pratar och pratar och pratar om ett ord som ska gissas fram och de uppmanar att ringa och "snaaaaart får jag ett samtal! Hööööör jag ett samtal?" och klockan tickar och det känns som att det aldrig ska ta slut och nån ringer och gissar en bokstav fel och blir arg för att ha betalat nästan hundra spänn för tjugoen sekunders röstperformance i teve och programledaren spyr och det förstår jag, för allt annat än arbetsuppgifterna måste ju vara rena nöjesparken. Och att programmen har sänts i evigheter, hur det är möjligt avslutas med lika stort frågetecken som hur Bush fått vara president i snart ett decennium och varför Pernilla Wahlgren fortfarande får vara med i teve. Jag förstår inte vem som ringer. På riktigt. Samma idioti som att smsa Låna. Töntar.

Ja nu har jag varit irriterad igen (man skulle kunna tro att det är för att jag ringt in och sen gissat fel och förlorat tiotusen kronor), jag och min lunchpalt. Det är tisdag och jag är ledig och vet inte vad man ska sysselsätta sig med ute i skogen. Men solen skiner och marken är torr så jag får väl stoppa Robyn i öronen, bege mig utomhus och släta ut några celluliter. Promenader är ju min nya grej. Adjöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0