AA nästa?

Är det dags att tänka över sina alkoholvanor när man börjar dricka sig vinglig på vitt i en studentvrå en torsdagnatt för att sen går ut och dricka social öl måndagen därpå? Medan man tycker att det är helt okej att ha en öppnad rödvinsflarra hemma på köksbänken under veckans gång, "det är så skönt att få kunna varva ner"... Med min kristeliga uppväxt i ryggmärgen blir mitt svar ett förfärat Ja och jag måste nog sätta hänglås på partyplånkan för att ge mig en chans att nyktra till. Ordentligt. Fast det är klart, min snart 23åriga själ skulle nog självdö utan en skål här och ett raggigt glas där. Oh, dilemma!
Emman och Kalleballe bjöd mig i alla fall på lunch idag och min mor kokar soppa till middag, så mat får jag i mig mellan drinkarna. Förträffligt att ha anhöriga som ställer upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0