Vi födelsedagsäter

...fortfarande. Suss hade birfday igår och det var sweets i hela lägenheten. Nu hittade jag rester och tyckte att det var en fin frukost. Halleluja för kolhydratdieten! Anyhow, vi bowlade och det blev restaurangmiddag. Och red, red wiiine.. Min mor fick en sång eftersom dagen även var hennes. Folk som tycker om att dela dag med andra... Det är så typiskt. Det kan gå en månad utan en enda birfdaykid, men sen kommer mardrömsveckan när alla plötsligt har födelsedag samtidigt. Gärna två-tre samma dag, en dagen innan och två till innan veckan är slut. Kontot töms och man har stora svårigheter att hinna runt på alla fikabjudningar och ringa alla sina avlägsna. Och sen dör stormen ut och man är kalasbefriad i fyra nya veckor. Varför? Man borde ha elva vänner punkt. En för varje månad (december behåller jag för mig själv). Kanske dags att selektera i vänskapskretsen? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0