Världen utanför

Jag har just fått ett meddelande från min yngsta syster. Hon befinner sig i Tanzania, tusen mil härifrån, och förgyller några svältande småkids vardag med nya leksaker och barnkläder från ett mycket tidigt nittiotal. Jag är stolt och hon är knäckt. Världen ser olika ut från olika vinklar och hon har just sett det från en ny sida, den man inte ser från 8000kronorssoffan köpt på Mio iklädd Monkeyjeans och ny frisyr, med ögonen på plasmateven och tankarna på saker som Jag borde köpa en ny mobil. En fin illustrering av vad vi gör på dagarna och vad afrikanska barn inte gör.
Min syster kommer hem brunbränd och tio år äldre inuti. Det blir bra, jag saknar henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0