Bilistligist

När jag kör bil kör jag fort. Oftast för fort. Är det 50km/h kör jag sextio, är det 70 kör jag nitto osv. Jag om någon borde ha blivit vägfotad, fått dryga böter och tappat körkortet åtskilliga gånger under mina fem år som körduglig. Jag vet det och ändå gör jag det. Kör för fort. Men när man är småligist och tänjer på lagens redan långa arm kommer man undan. Bankrånare haffas, mördare buras in. Hastighetsförbrytarna kör vidare, nästan jämt.
Det är jag och min mor som kör så det viner i trädtopparna och det är också vi som aldrig ens skymtar farbror Blå efter vägen. Övriga, betydligt mer laglydiga, familjemedlemmar har inte bara en gång åkt dit för simpla engångsföreteelser. Fruktansvärt irriterande. För dem. Inombords småler jag och tänker att Se vem det gynnar - jag kommer fram fortast och har mest pengar på kontot. Moahahaa!

Påminn mig om min uppblåsta kaxighet när jag så småningom vaknar ur koma på intensiven. Jag kan behöva höra det då..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0