Google Sökord: glasögon online

Imorse vaknade jag projektpeppad. Överst på listan: get new glasses. Mina gamla transparenta ger mig ingen glädje längre. Inga nya karlar på kroken heller, så det är dags att gå vidare. Del ett gick av stapeln idag på Linsa här i vildmarken, sen småstruttade jag hem för att nu ha avverkat del två i timmar framför internets glasögondjungel. Och nu är jag inte lika projektpeppad längre.. Så kopiöst mycket skit det finns! Fula bågar som nån klimakterietant i Kiruna beställer för att tro sig vara, som mormor säger, hipp. Eller så har alla Dambågar nån slags rosaglittrigblommig atteralj som får mig att nästan åla av stolen. Jag som gick in med hjärtans lust och fast beslutsam om att inte tänka black boring, känner mig nu som omslagsbilden av the Shining och har i all ilska beställt hem två svarta(!) provbågar.
Och jag skyller detta nederlag på Anna som är ägare till de snyggaste bågarna i hela cyberspace och som med dessa målade upp en fantasibild om billiga, hotta grejer just för mig. Jag skyller även på CSN och de låga bidragen. Frågar ni mig är det helt logiskt att höja det ett par laxar så att vi studenter får möjlighet att se bra ut och därmed öka vårat välbefinnande, status och i slutändan säkert vårat studieresultat också. På nåt vis.

Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0