Eremitvarning

Jag sitter i en stuga vid fjällets kant och tittar ut över ängarna där solen just försvinner bakom grantopparna. Jag har förberett middagen till mannen som ännu är på jakt, vi ska fira med whiskey ikväll om det gick bra i skogen. Tidigare idag var jag på byn och köpte tidningen, i vilken jag noterade en dokumentär på svt 2 ikväll om samernas kamp om land. Jag och mannen tänkte se den, så middagen får inte bli för sen......

Typ. Det här är min helg. Jag tänkte vara smart och kombinera sjukdomsåterhämtning med pluggro, men håller redan på att bli lite tokig av ensamheten. Pappa älgjagar och har snart varit borta i tolv timmar. Jag har lyssnat igenom åtta cdskivor, löst en halv korsordstidning och ätit Bullens pilsnerkorv hela dagen. Avslappnande, visst. Feberfri, joda. Men när min mamma ringde för en kvart sen ryckte jag till när jag hörde min egen röst. När man inte pratat på närmare ett dygn hinner man glömma att man har den förmågan. Innan söndag är jag stum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0