Soffsäcken

Nu är jag där. Jag är en av dem jag tidigare älskade att förakta - soffpotatisarna! Min vän Ida ringde för att prata sig till en spinningvän, en idé jag skrattandes avfärdade och utan problem skyllde på min lathet... och så kände jag hur den pyttelilla atlet som så krampaktigt hållt sig fast i mig, slutligen dog. Jag har gått från hon som entusiastiskt ringde andra för att få svettigt sällskap, till hon som diskret och ensamt slutade gå dit, till hon som började komma med fåniga ursäkter som lös mage och polarexpeditioner, till hon som nu slutat bry sig och tycker att det är minst lika mycket konditionsträning och bicepspump i att byta film i DVDspelaren och laga korv och makaroner.

Fan.
Carrie och Mr Bigs lovelife har aldrig varit mer intressant.

Kommentarer
Postat av: kattis

alltså, du är knäpp. spinning är det roligaste!

you should try om du inte redan har gjort det.

btw grinar jag nu. mamma ska vara bakgrundskör till Peter Jöbacks julkonsert här i Umeå. jag vill dö...

2008-11-26 @ 21:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0