Partypooper

Det är en riktig downer att gå ut på partaj och det första bartendern upplyser dig om är "tomt på kontot". Jädra Hipp Hipp-parodi. Efter två tilltiggda drinkar och belgisk wannabe-folkdans kastade jag in handduken. Att försöka roa sig när man vet sina begränsningar är nästan omöjligt. Jag kunde bara tänka på att jag inte hade råd med kvällen och därför tog jag cykeltaxi hem redan halv elva. Det var som att mitt misslyckade barshoppande försökte upplysa mig om att det faktiskt bara var torsdag och att det varken är en helgdag eller lilla lördag (existerar den fortfarande?).

Ikväll ska jag, hör och häpna, äta råbiff. Första gången. Enda gången?

Kommentarer
Postat av: ida

råbiff..usch å blä..blodpudding - välstekt, så långt kan jag sträcka mig. =)Smaklig måltid. å tack för igår..tycker kvällen var trevlig och den sjungande taxin hem var suverän.

2008-11-21 @ 11:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0