Att julfuska


Det är bara mitten på november, men vi är redan julpeppade och har laddat med både pepparkakor och glögg, börjat rusta julgardinerna och hamstrat värmeljus för mörka kvällar. Jag sitter och knåpar rim på oköpta klappar och har en ritning av årets pepparkakshus liggandes i lådan. Men ingen musik än, det får vara. Är det något jag hinner lessna på så är det Lusselelle och Nu är det jul igen. Julafton, visst, men sen är det bra. Förutom det får det gärna vara december flera månader i rad. Jag älskar det precis lika mycket som jag i smyg älskar min pappas dåliga humor och musikaler. Som inte längre är i smyg..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va söta ni va där! Nästan så jag får upp några roliga minnen från min barndom och mina barndomskompisar :)

2008-11-17 @ 17:44:47
URL: http://whirly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0