Rekord och ledsamheter

Jag tror jag just slagit personligt rekord i sömn. Inte timmar i sträck, utan timmar efter klockan sex. Jag är nyvaken. Nu. Jag som kan vara uppe till fyra på morgonen och ändå kliver upp nio, är nyvaken nu. Halv tolv. Vem ringer man? Men det beror väl på ett riktigt vänhäng igår med te och kakor och massage och skrattanfall och Braveheart och tårar. Låter som en tjejkväll, med en man, till sena natten. Ja, sickna vänner man har. Fantastiska!

Jag har också lyckats bli av med en vän. Bestulen på en vän, snarare. Av Lögnen. Passa er för den, plötsligt slår den till och är inte nådig någon. Ensam kvar blir man, borta är ens förståelse också. Akta er för att blanda ihop Lögnen och den snällare lilla ligan Vita Lögner, som oftast inte utgör något verkligt hot. Det är Lögnen som är ond helt igenom. Det vet jag. För ont gör det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0