Måndagsfresh

Idag har jag förbrukat ett presentkort på MakeUp Store - sminkskola och produkter för femhundra kr. Värt, ruskigt värt (tack mina kära väns), men nu sitter jag här och är väldigt lördagkvällssnygg. Mitt på en måndag. Damn. Jag har alltid småångest inför sminksessions, för ofta ser man väldigt stylad ut i ansiktet när man är klar och det är lite min mardröm. För en som till vardags inte ens tittar åt sminkväskan på morgonen blir allt mer än mascara plötsligt en slags partylook. Därför bokade jag tid idag, för jag hade på känn att jag ändå skulle marschera rätt hem till toaletthandfatet och smeta Bliw över halva mig. Men resultatet blev mycket mer lyckat än jag kunnat tro och småirriterad över det plötsligt illa valda tillfället sitter jag nu och njuter mitt yttre i min ensamhet. Nej, Eli och Krisse räknas inte. Men jag tänker ändå fira mitt vackra jag med en spansk tapasmiddag ikväll. Marina Alta till bords, hej det blir en trevlig kväll. Trots att det är måndag.

Och min vän fyller trettio idag. Surpriseparty och megatårta. Jag vill bli trettio jag med, jag är redo. Sju år för tidigt.. Hah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0