Grattis alla Karolinor

Idag är det lite min dag, inte som nån birfday, men nästan. Karolinadagen. Men jag måste väl erkänna att jag inte är van vid att man firar denna typ av dag. Visst, mamma brukar alltid försöka komma ihåg att säga grattis innan hon rusar på jobbet, men annars nothing. Dock har jag faktiskt fått små tankar från alla möjliga håll och kanter, trots att klockan bara är tio på morgonen. Det värmer ett litet norrlandshjärta - tack!

 Så, nothing special. Lyckades hålla mig inomhus hela dagen igår. Läste, läste, läste och blev väl inte klokare för det. Men Stieg Larsson är tillbaks i hyllan, utläst och numera gäst på min tio-i-topp-lista. En fröjd för sinnet! Hann även med att se biografin om Tina Turner, för hundraåttioåttonde gången i mitt liv. Jag sjöng, jag våndades, jag blev arg och jag blev powerful. Fantastiskt.

Så. Jag har inget roligare att komma med, så adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0