Dum för en halving

Det går ett program på teve varje torsdag som heter Sanningens Ögonblick. Har säkert undgått få med kanal 5 på menyn och enligt mig ett av de dummaste program som sänts. Jag såg hela programmet för första gången idag och min puls steg nästan till högre höjder än efter ett besök på IKSU. Hur i hela fridens namn kan man vara så dum att man i teve, på bästa sändningstid inför miljoner svenskar, svara på frågor som kan förstöra viktiga relationer för all framid, när man varit så dum och inte hållt sig till sanningen från första början?? Och allt detta utsätter de sig för, för en ynka halv miljon! (Ja, här får man tycka att jag är tokig som sliter med mitt CSNbidrag och vikarielön, men hej -) Let's face it, idag hinner man göra av med en halv miljon fortare än man lyckades skrapa ihop den och är det då verkligen värt det? Vad hände med att ta sina nära och kära, sitta ner lite avskilt och berätta som det är? Prata om det, hitta lösningar och gå vidare? Nej, det är mycket bättre att chockera dem när hela släkten, alla vänner, hela jädra hemkommunen kan följa händelseförloppet från allra bästaste gofåtöljen. Och helst när chanserna för att faktiskt lyckas kamma hem de här pengarna är minimala. Idioter. Fair om man kört med öppna kort från början, inte har något att dölja för mamma, kärleken eller bästisen. Men när anhöriga börjar gråta i sändning, eller killen i stolen är så nervös att T-shirten ser ut att tillhöra vinnaren av Stockholm Maraton, då känns det faktiskt bara idiotiskt. Och folk sitter hemma och tycker det är underhållning. Det och Du blir vad du äter, Extreme Makeover, Outsiders, Supernanny........

Vad fan hände med program där vi inte gottade oss åt andras olycka? Vad fan hände med program som Det kommer mera, Jakten på ökenguldet och På rymmen? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0