Bubbeldricka

Spontanfyllan är min nya vän. Något som skulle föreställa en filmkväll med nötter och surroundljud slutade med piggelindrinkar och skumpa, det sistnämnda dock med oönskad effekt. Gång på gång inbillar man sig att skumpa är grejen - nyår, olika sittningar, special occations eller som ikväll, utan som helst anledning - men varje gång smakar det exakt lika dåligt. Denna gången var det så illa att jag trodde att det skulle hitta vägen upp igen lika snabbt som det slank ner. Nej, det blir inge mer skumpa. Framtiden får bjuda på lite sötare bubbelvin eller så nöjer jag mig med en bubblig bira. Champagne är överskattat. Och färdiganvänt.
Sen kommer nu analysen av kvällens karlar. Jovars, nog har vi haft en trevlig kväll med många intressanta män vid bordet. Men uppenbarligen bär alla trevliga män med sig en kvinna och kvällens raggningsförsök slutade snabbt i bortkastade raggningsrepliker. Damn it. Jag och Anna lämnade tillslut ölen och traskade till Subway för en teriyaki innan Emman körde hem mig med taxivolvon.

Jag sitter nu här med extra tyngd i benen och småbubblig i huvudet och tänker att -jaja, det är i alla fall ljust ute. Klockan är halv tre och jag borde hamna i säng snart, men jag är inte så peppad. Gratisalkis landar bekvämt i blodådrorna och är svår att få ur sig. Vore det inte för att mina grannar har småttingar i spjälsängar hade jag slagit igång herr Hellström och discat loss natten igenom. Men faktum kvarstår att jag imorgon ska upp och träna med mitt brännbollslag och hur trevligt jag än tycks ha med mig själv just nu så uppskattas inte en hålögd, småbakis tomtemor på plan imorgon. Det får vänta, så goodnite. Hoppas natten är till belåtenhet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0