Bokormar

När man inte har något vettigt för sig i skolan är i alla fall jag duktig på att hitta annat att roa mig med, något som för stunden stavas Stieg Larsson. Mina klasskamrater sitter säkert och häckar vid nåt väl upplyst bord på medicinska bibliotektet, omringade av travar med kurslitteratur (något som min mamma bönar och ber att jag ska göra varje gång jag träffar henne). Men har man en gång börjat läsa i triologin om Blomqvist och Salander är det kört. Jag har nu sträckläst tegelstenen två dagar i rad och det är med viss smärta i mitt hjärta jag sitter här och torrskriver istället för att läsa klart de två hundra sidorna jag har kvar. Och jag känner mig omåttligt irriterad över att del tre ännu inte finns i pocket. Har ni lite för er rekommenderar jag detta. Höga poäng från Hansson.

Så, då var den saken avklarad. Det är måndag och det rengar ute. Skitstart på en vecka.
Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0