Att dejta eller inte dejta - det är frågan..

Idag hamnade jag mitt i en scen ur SATC (uuurs för fula förkortningar) och måste säga att jag njöt den till fullo. Vi var tre singelbruttor av olika åldrar och erfarenheter som diskuterade en kommande date för en av oss. Hon som skulle dit hade ofrivilligt gått från datorhjälp till restaurangdate och hon var närmast i panik inför den kommande katastrofen. Det blev väldigt intensiv diskussion och jag måste väl erkänna att replikerna om den perfekta daten, olika manssyn och prioriteringar inte lät sig döljas bakom fåniga viskningar. Vi hettade, skrattade och gestikulerade med tydliga röster och rörelser när plötsligt en kille bakom oss börjar lägga sig i diskussionen. Han var inte nöjd över hur vi resonerade kring kvällens date och ansåg att en middag faktiskt bara var en middag och att även killen kunde vara osäker på hur det hela skulle sluta. Vi skulle tycka han var tuff som gjort en chansning. Well, vi tog in det han sa, kom med motargument om kvinnor och mäns olika syn på olika saker och bytte erfarenheter kvinna och man emellan. När vi väl är klara satt halva rummet och tittade på oss, småskrattade och tyckte att vi varit lite utav underhållningen för dagen. Vi insåg vår lilla scen och insåg samtidigt att vi under tiden inte bidragit med något till vårt basgruppsarbete. Fnissande ursäktade vi oss innan vi tog våra tillhörigheter och lämnade lokalen.
Allt slutade med att hon nu är på date och vi håller tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0