Folk sjunger i duschen..

..jag håller tal på Oscarsgalan. Jag vet inte hur många statyetter jag tagit emot, alla för Bästa kvinnliga huvudroll. Idag var det Nicolas Cage som tog emot mig uppe vid podiet. Ååh jag har ett sånt glamouröst liv!

Något mindre glamouröst är synen av mig på Afro Power Dance. Där står jag, mitt bland perfekta wannabe-afrosar som rör sig graciöst till trummorna och kropparna är lätta och taktfasta. Svettig, rultig och det mest ograciösa som entrat en träningslokal någonsin, där har ni mig som försöker skaka rumpa utan att ramla omkull vid varje skakretur. Och ont gör det när celluliterna pressas så mot varandra - kan det vara nyttigt? När man sen ska "känna vinden och svepa håret mot sanden" blir jag så yr att jag nästan dansar in i speglarna. Kan dom sluta tjata om att man ska komma längre fram, det är för allas säkerhet jag står och trycker längst bak. Så varför gör man det här? Ja, längst bak kan ingen egentligen se en och jag kan låtsas vara Pocahontas och nomadprinsessa hur mycket jag vill (ja, jag vet att Pocahontas är en indian och ingen afrikan, sluta märka ord).
Och för att jag med gott samvete ska kunna gå på kalasfika. Nu

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Du är så graciös Karro ;)

2008-03-06 @ 20:44:19
URL: http://setras.blogg.se
Postat av: Anonym

Brilliant!!! :)

2008-03-07 @ 18:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0