Blondinbella.. åh, hjälp mig!

Jag har just sett Debatt i SVT1 - Isabella Löwengrip alias Blondinbella försvarar sin modeblogg och dagens shoppingkultur mot bland andra Maria Wetterstrand. Min sympati landar genast hos en liten komiker vid namn Tobias jag aldrig sett förr, men han håller hårt på att unga shoppar för att fylla inre tomrum och duga till. Att ingen förstår att Blondinbella bara ökar behovet hos unga att "handla rätt" och "vara inne" - hon har allt! Pengar, makt, utseende (ett som får mig att rysa) och lyx varje dag. Klart att ungarna tror att handlar man det hon har, blir man som henne.

Vad hände med att självmorden bland ungdomar ökar i takt med att konsumtionen ökar?
Vad hände med att bli sig själv?

För mig som nu ställt mina fötter på jorden är Blondinbellas blogg ganska lättsmält underhållning. För en fjortonårig är det en föreställd framtidsvision som kommer krossa hela hennes jag. Snälla någon, gör något åt det!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, har du läst www.bellasuger.se ? ;p
Allt bra med dig ?

2008-03-25 @ 12:34:33
URL: http://www.kakan06.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0