Att favoritsysselsätta sig

Definitionen på favoritsysselsättning måste vara att det är något som gör att man tappar tid och rum och nästa gång man tittar på klockan får man en chock, plötsligt är det mörkt ute och man har inte ätit på flera timmar.

Jag har en sådan. Jag scrapbookar. Min morgon började redan 07.53 till trots för att föreläsningen inte skulle börja förrän klockan ett. Gröt, mail och Maia Hirasawa. Sen tänkte jag börja plugga lite när jag kom på att Hjälp, jag har gamla kort liggandes sen förra julen och två tomma fotoalbum att fylla. Skolan, som vi härmed kan konstatera är min prio nummer 85, fick vänta och jag svepte fruktskålen av köksbordet och bredde ut mitt material. Med morgonrock och tjocksockar började sen min aktivitet till MTVs Top 10 At 10......
.....min torra mun fick mig att plötsligt resa mig för att ta vatten. Av ren reflex slängde jag en blick på klockan och konstaterade att min föreläsningen redan var inne i andra pausen och jag inte hade ätit något på sex timmar. Shitshitshit! Så nu sitter jag här med varma mackor och mjukisbyxor och hjärtat har precis börjat klappa i normal takt igen efter klockchocken. Det måste vara en favoritsysselsättning, hur ska jag annars förklara det?


(Btw, videon till Rise Up är najs. Se den och få känslan)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Scrapbookar? :P

Kolla gärna in min blogg också!

www.pessicaz.blogg.se

2008-03-11 @ 15:54:40
URL: http://pessicaz.blogg.se
Postat av: Nicklas

Haha härligt Carro ;) Själv är jag likadan ibland, fast jag maler serier... avsnitt efter avsnitt :)

2008-03-11 @ 19:03:27
URL: http://setras.blogg.se
Postat av: beirut

för att tala i arbetsterapeut-termer så upplevde du ett jäkla "flow" idag :)

2008-03-11 @ 20:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0