Ett viktigt Ja

Gulliga bebisar, romantiska weekends och radhusköp i all ära, men när det kommer till ett liv i tvåsamhet är bröllopet den bästa biten. Stå och lova varann evig trohet inför vännernas tårvåta ögon, vara den vackraste kvinnan och den nervösaste (? suck) mannen någonsin medan stämningsfull musik fyller rummet tillsammans med det lilla, men oj så viktiga, Jaet. Jag har drömt om det sedan jag var liten och efter att idag åter bevittnat den djupaste kärleksförklaringen tänker jag fortsätta drömma om det. Tills jag dör.
Och nej, det är inte lika romatiskt andra gången. Har man gjort det en gång är det jädrigt fult att lova någon annan samma sak en stund senare. Undantagsvis, såklart, om den fruktade döden skiljt dem åt, men annars känns det inte riktigt ärligt att lägga till en nummer två på Evig Kärlek-listan. Så håll er i skinnet, gott folk. Jag stödjer original, inga omkonstuerade repriser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0