Ett glas rött, tack

Jag är, återigen, hemma från ett par lyckade veckor i både norska och svenska huvudstaden. Oslo vet ni ju allt om, där var jag oisolerad och överexploaterad med Explorer, trådlöst, ettor och nollor. Men skärgården, ack vilket ljuvligt ställe att tillbringa tid på! Ingevalls egen lilla ö bjöd på timlånga bräcktvattensbad (en äcklig blandning av sött och salt), komedier i DVDn och vinflaska på vinflaska på vinflaska. Det var närmast plågsamt att sätta sig på tåget norrut igårnatt, då allt som väntade här i käraste Umeå enbart stavas jobb. Och sömnbrist, jo jag tackar! Jag som aldrig annars besväras av den för andra så väl kända Huvudvärken, kan nu inte riktigt greppa om det är fyra timmars sömn på snart två dygn som gnager i tinningarna eller, ve och fasa, för låg promillehalt. På riktigt. De senaste två veckorna har nämligen innefattat minst ett glas om dagen och i skärgården är det helt okej att blanda en drink kl halv två en tisdagförmiddag. Det är därför jag misstänker att det sistnämnda är en lika stor bov i dramat och man skulle kunna anse att jag sakta smygförvandlas till sommaralkis. Själv skulle jag vilja kalla det att ta igen från vinterns förluster.
Bilder, tadaa:


LillFridan blir stor          Tapas4Life        Mimi goes crazy         Jag och Svanty              Foxy Lady



Nu ska jag jobba vidare. Sov gott alla ni lyckosamma dagarbetare. Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0