Spontanöl är en god öl

Cyklade hemåt igårkväll efter jobbet och njöt av att regnmolnen verkade försvinna i fjärran och den blå, somriga himlen bredde ut sig framför mig med solens stålar som fortfarande lekte med trädtopparna. Motvinden från förmiddagen var utbytt mot medvind och tack vare mitt byte från sandaler till sneakers kände jag mig varm och kände därmed att kvällen kanske inte riktigt borde vara slut än. Min känsla blev allt starkare ju närmare stadens kärna jag närmade mig, då hundratals människor vällde runt på torgen och uteserveringarna var maxade av besökare. Utan att jag själv egentligen hann med, ryckte min hand upp telefonen och slog numret till min nr1 ölbuddy Anny. Till trots för pyjamasoutfit (klockan tio, what?) och góboken i högsta hugg, svirade hon om på sekunderna och fem minuter senare satt vi väl bänkade på Olles efter att ha knatat uteservering efter uteservering igenom utan att finna en enda ledig  plats. Ölen var fantastiskt god och utan en tanke på en morgondag så joinade vi därefter två manliga reskamrater på Bishops för påfyllning både i glasen och av resehistorier.
Glad i hågen tog jag min cykel innan tolvslaget och trampade hemåt, mycket nöjdare (detta är ett ord jag kan böja i det oändliga. Sick) med tillvaron. Umeå är en najs sommarstad och spontanöl är en god öl. Glad sommar, hörrni. Och godmorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0