Doft av bak

12h i drömland och nu är jag degigare än någonsin. Jag undrar vid vilken ålder man tänker inse att det inte är så smart att hoppa över sömnen gång på gång, för det hjälper föga att "sova igen" timmarna. Jag kommer hädanefter alltid vara lite sömnefter och jag hatar att vara efterklok.

Igår var bakafton med stora bokstäver. Bullar, chokladrutor och biskvier - smält choklad, jästa degar och göra-kulor-i-sked-taktiken. Efter fyra timmar av organiserat kaos stod vi med mjöl upp till håret och såg förnöjt ut över våra verk. Om ingen kommer och fikar kommer jag strypa någon. Faktiskt. Men det är kul att baka två, man glömmer tiden och blir väldigt engagerad i teamworket. Jag ska starta bakklubb, det är hälsobringande för både själ och kropp(shyddan? Not).

Kommentarer
Postat av: Svante

Får jag vara med i din bakarklubb? :)

2008-07-21 @ 14:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0