Regnrusk och paketleverans

Jag pmssurar och vädret gör samma sak. Det passar egentligen bra för då behöver jag inte gå ut och vara låtsasglad, jag kan ligga inne i soffan och titta på allt som behöver städas och vattnas och lagas. Praktiken då? Jag tog mig tidigt jullov, helt enkelt. Då examinationsarbetet inte ens är påbörjat kunde jag inte komma på hur det kunde vara viktigare för mig att sitta på en sköterskeexpedition och tugga på blyertspennor, istället för att sitta hemma och göra samma sak fast framför min laptop. Sagt och gjort, här är jag. Nej, jag har inte påbörjat arbetet, men herregud det är min första jullovsdag. Det kommer.

Hursomhelst har jag mottagit extremt många postavier den senaste tiden. Av cirka tio stycken står min egen överkonsumtion för endast två, resten är vänners förtjänst med julklappar och presenter och allmosor till den fattige. Hurra för kassaservice, säger jag bara. Och för älskat avlägset folk.

Aah! Poul, blomman växer så det knakar. Ska jag byta till en slags kruka eller ta en Valium? Svar till "Gröna fingrar? Var?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0