.. och ett slags Hello

Så har jag återanlänt civilisationen igen. Att halva Ålidhem brunnit upp och det fortfarande är regnslusk får jag försöka bortse från. Jag kommer ju med en uppladdad själ, det botar det mesta.

En fjällig julvecka har passerat med matmatgodismat, hurtiga turer runt elljusspåret, sällskapsspel och hederliga år-efter-år-traditioner som chokladaskrace runt Kittelfjäll, kyrklig julmusik och Kalle Anka. Puh! Det är faktiskt ganska skönt att sitta här i min tysta vrå och inte omsvärmas av en stressad mor (-Herregud, vi har ju glömt knäcken!), en vitsig far (-Doften av mammas bak ligger tät i luften... hohoho), en halvdöv morfar (-VA?), en sjuklig kärlekskrank syster (-Om jag har halsfluss kan jag inte kyssa Nisse när han kommer. Helvettes jul!), ett kärlekskrankt tonårsmonster (-ÅÅÅÅHH ni fattar ingenting! Dra åt... och håll..., jag måste ringa Johannes!) och en skendräktig gammal hund. Nej, mormor var söt som vanligt så hon behöver inte hamna på listan.
Nej, okej. Det är lite tomt här.. Hemma var skogen vinterfin som ett vykort och vi hade gnistrande väder nästan hela tiden. Mammas köttbullar gick ner på högkant och vi kämpade som djur med det bordsstora korsordet. Här vankas bara jobb.

Jag gör nåt råambitiöst som bilder senare, nu väntar sängrefrängen. Skål på alla som är ute och svirar i annandagsnatten. Till er andra - nighty nighty.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0