Kärleksgurun

På tapeten står för tillfället mitt ökända andranamn, dr Love. Till trots för mångårig frånvaro av himlastormande förälskelser och stabila pojkvänsförhållanden är jag en populär person att tillkalla när de inneboende fjärilarna tycks ta över mina väninnors (jag väljer att använda ordet väninnor för att poängtera att det är det kvinnliga könet som använder sig av mina relationstjänster) kroppar, ja rent utav liv. Jag har till och med fått ordet expert strött över mig, vilket för all del är himlarns smickrande (och jag behåller gärna min orakelstatus så länge det är möjligt).
Men att jag tilldelats denna roll är nästintill obegriplig. Jag tänker tillåta mig att undra när de faktiskt kommer genomskåda mig, när de börjar förstå att jag är fejk och att jag tjuvläser relationsfakta dygnet runt i medier de själva har tillgång till (fjantiga skvallerblaskor, dråplig skönlitteratur och Sex&theCity... alltid detta program)? Att jag däremot skaffat mig en god lista erfarenhet inom området just för att jag får sån tillgång till alla verklighetsbaserade fall (mina väninnors) ger mig i och för sig pluspoäng, samt det faktum att jag är en hård person som inte tolererar mesiga handlingar. Vill man ha nånting gjort får man göra det själv! Eller så gör jag det åt dig. Men ändå..

Aldrig har ironin strålat så med sin närvaro. En kärleksguru utan kärlek (och med en förfalskad gurulegitimation). Det är så mycket Hollywood-film över det, så mycket Hitch. Därför ser jag så fram emot slutet, för inga andra filmer utlovar lika mycket love i slutet som en sån här romantisk kom... tragedi.

Kommentarer
Postat av: Johanna & (Micke)

Karolina! Jag har numer högläsning av dina inlägg! I den här hushållet är din blogg nummer 1!

2008-12-18 @ 23:08:51
Postat av: moí

haha, det låter som en annorlunda kvällsaga. Men kul att ni gillar det:)

2008-12-19 @ 08:32:32
Postat av: Ida

Älskar dig lilla kärleksguru, även om du inte tror på dina förmågor så vart det hel lyckat igår, tack vare dig!Puss

2008-12-19 @ 08:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0