Att mörda i tvättstugan

En klassiker, javisst. Men man ska inte underskatta vreden som uppstår när man kånkat kilovis av skitiga kläder över hela kvarteret för att upptäcka att maskinerna redan startats och att någon annans tvätt gnuggas ren på snikad bokningstid. Grr, säger jag bara. Tur att jag är en helyllesvensk och inte tillåter mig att bli offentligt förbannad över misstaget. Med lite mer latinoblod i ådrorna hade tempramentet resulterat i förödelse och död. Jag är helt övertygad.

Igår, fortfarande på oerhört upptagen arbetstid, såg jag den tre timmar långa storfilmen Australia på bioduken. Maffig film! Vore det inte för utdraget hejdå-hej-kyss-död-lever-hej-hejdå-kyss i slutet hade den fått en stor femma. Men en stor fyra kan den nog också leva med. Det blir en film till samlingen, så det så, för Kidman är en sjuhelsickes skådis. Jag kände mig uppslukad hela kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0