Filmkrönikan, typ

Nu ska jag vara Nils Petter Sundgren och ge er min syn på helgens avverkade filmer.

Mamma Mia! - såg bion igår om tjejerna på nån grekisk ö som försöker hitta pappan till den blivande bruden, allt som omsveps med ABBAS stora hits i musikaltappning.
Första kvarten var katastrofal och jag hann till och med tänka tanken Vad fan gör jag här? Töntiga tjejer som står och tjuter ut nån slags bästisramsa på en brygga och springer mellan klippor och träd och är superdramatiska i varje rörelse, något som bara ser ut som att alla tre är tio, inte tjugo. Men sen kommer Meryl Streeps gamla kompisar till ön! Då tar, enligt mig, filmen fart när de showar den ena bra låten efter den andra och äntligen dras jag med och börjar fascineras. Och när allt utspelas i idyllisk miljö och med min stora favorit Colin Firth i en av pappa-rollerna kan jag inte annat än sitta kvar i biostolen till det faktiskt är becksvart på duken och halva salongen redan lämnat lokalen.
Handlingen är fånig och dottern är sådär supersöt och megaflickig så att jag bara vill spy över henne, men tack vare fantastiska framträdanden genom nästan hela filmen så är jag mycket förtjust när jag går hem. Och jag kommer nog köpa filmen för att få bli förtjust all over again!

Juno - hyrde komedin om lilltjejen som blir gravid och tänker adoptera bort barnet till familjen Fantastisk.
Åh, vilken underbar film! Juno kommer med underbart skarpa, ironiska kommentarer genom hela filmen och gör det fruktansvärt underhållande i kombination med helylletönten till barnafaren eller med blivande, och mycket rika och flådiga, adoptivföräldrarna. Filmen är estetiskt snygg och musiken mysig, jag var i stämning från scen ett till eftertexterna och kände med rollerna genom varje situation. Fyra av fem toasters räcker inte, Benjamin. Den här får fullt!


Förövrigt har min helg varit helt ok. Palt i Bågen, öl på Teg, drink på TC, taxi hem - fredag. Gröt i soffan, Ross på teven, spöregn ute, film på SF, sömn på Hedlunda - lördag. Jobb på söndag. Hej

Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe, du det går rätt bra. Som tur är så är jag helt alen hemma så jag har inte någon att prata med ;p

Men jag kan lova dig att jag är gode les !

Hörde du ja hoppas du bju på kaffe här framöver. . Blir ju skolflicka i din hood 1 september ;p

2008-08-11 @ 00:48:44
URL: http://kakan06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0