I wanna be made

Min första dag på stan denna sommar är nu avverkad! Halleluja, nu vet folk att jag lever såhär i mitten på augusti. Te på Schmäck, glass på torget och macka på Catarinas. Solen skiner och Rusty krånglar inte. Tack Johan att du drog ut mig ur min bubbla. Aaah! (Ja, jag har bara ätit idag, rätt noterat). Men Johan lyckades även få mig att börja tänka på skolan igen och till min fasa noterade jag att det endast är två veckor till tentorna. Suck. Here we go again...
Jag önskar att MTV fann mig och gjorde mig till en fullfjädrad aktris. De skulle tvinga mig att vara med i Studentspexet och där skulle jag all of a sudden bli upptäckt av en höjdare från Dramaten som tog mig till huvudstadens möjligheter. Där skulle jag spela roller på Stora Scenen och få gå på Röda mattan och mingla med the Big Guys och Håkan Hellström skulle oförberett se en uppsättning och bli kär i mig och trots för ålderskillnaden skulle vi skaffa massa barn och ett hus i Göteborg och jag skulle pendla mellan götet och vår charmiga stuga i skärgården. Och jag skulle aldrig mer skriva en tenta. Någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0