När jag blir 65..

När jag blir gammal ska jag bo i ett stort, mysigt hus där alla kan komma och hälsa på. Det ska finnas en stor trädgård med massa plats att leva och leka på, med grillplats och hemmasnickrade fotbollsmål och badtunna. Jag ska alltid ha hembakat i frysen och en stor leklåda där alla barn kan hitta tokiga saker att roa sig med. Det ska finnas hundar och katter och kanske en kanin. Eller en häst. Och jag ska bo mellan skogskanten och stora ängar och endast hundra meter från vatten som går att bada i. Jag ska vara rynkig och gå i jeans och alltid dansa konstigt till musik så att alla barn kan tycka att man är lite prillig. Och alltid kunna bjuda på godis för att kompensera med prilligheten. Det ska finnas en liten stuga på gården där mina gäster kan sova över och sängarna ska vara sköna där och toaletten fräsh. I mitt hus ska jag ha ett stort badkar och en egen liten bar i källaren där alla tycker att det är roligt att hänga. Och nu ska jag sluta drömma om att bli gammal..


Kommentarer
Postat av: SaraFras

Och jag ska bo i närheten, låtsas i min gammalhet att jag fortfarande är ett barn och få godis av den prilliga tanten i huset bredvid.... :)Det blir fint Karro :)

2008-08-06 @ 16:31:11
Postat av: Nathalie

Tack för kommentarerna KarroBarbro! När du är 65 kommer jag fortsätta fota dig på stranden.

2008-08-07 @ 13:58:46
URL: http://laure.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du någonsin lekt med anitas lek-väska. En riktigt gammal väska med små mysiga leksaker, en sån borde du ha!

2008-08-07 @ 23:20:19
Postat av: Linnea

förresten är det jag som är den anonyma

2008-08-07 @ 23:20:44
URL: http://linwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0