Hemprojekthelvete

Jag kommer idag hem till en projektpeppad lillasyster. Söt, men väldigt engagerad. Dagen går därför åt till att avfrosta frysen endast iförd underkläder (sexy housewife, here we go) med hårfön och ishacka i högsta hugg, städa garderoben (vet folk att det samlas ett kilo damm under högarna med byxor och knästrumpor och gamla sovtshirts? Jag dog) och tvätta allt i min närhet som tillverkats av textil (efter att ha provat alla gamla trasor fjorton gånger och sagt -ÅÅh, den här får jag inte ens över huvudet längre! framför spegeln nästan lika många gånger. Dags att springa sjön runt, resten av mitt liv). Och om dryga timmen dräller små och stora middagsgäster in och jag måste handla. Visst är det skönt att få saker gjort, men hade jag varit miljonär hade jag inte ens skämts för att betala någon att utföra det jag älskar att kalla Skitgörat. Jag hade betalat hela miljonen. Däremot blir det mys med gäster och Selmaskruttan kommer! Då ska jag ha lagt alla hemmaprojekt bakom mig och där får de stanna till nästa år.

Mor och far har varit gifta 24 år idag. Det gör mitt dottershjärta varmt och ger min singelsjäl panik. Ja, that's it. Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0