Fimp i toan

Till trots för gott te, kärt sällskap och en uppfriskande promenad så sitter jag här nu frenetiskt tuggandes på mina Extra för att få bort magsyran ur munnen. Jag tog en cigarett (nja, okej.. två, men stundens hetta ni vet) för old times, men min kropp har blivit fast besluten om att jag absolut inte ska bli rökare (gud, jag får det att låta negativt. Halleluja för mitt hälsosamma jag!.. prfht) och tyckte att nu när jag var nykter fick det vara nog. Det är tydligen okej med några bloss om jag kombinerar det med vinflarran i andra handen, men att ventilera sig med lite nikotin vill den inte veta av. Och jag vet att det hamnar i lungorna som inte alls har med magsäcken att göra, men jag är övertygad om att det är en blandning av tobak och tjära som just fick bada i mitt avloppsvatten. Så nej, Susie, tack för mysigt natthäng men det gör vi inte om. Nästa gång blir det en stor påse godis, det vet min kropp att hantera.

Och man får skriva sånt här offentligt när det är det mest actionfyllda som för tillfället händer i mitt liv. Så det så. Imorgon ska jag träffa Rocky. Äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0