Vuxenfestligheter

Gud jag känner mig så fånig men jag ska säga som sant är - jag nästan började få ångest nu under blogg.se's dagar med avstängning och flytt och vad de nu hållit på med. Jag har inte ens bloggat en månad än och det är redan nu en del av min vardag. Jag kan plötsligt inte vara utan det. Illa...

Så vad har hänt? Vi har i helgen bytt ut det gamla begreppet Förfest mot det lite mer klatchiga Drinkkväll. Låter mer glam, man är plötsligt peppad på att gå dit i något annat än t-shirt och jeans och det blir mer vuxenpoäng i bagaget med ett drinkglas i handen än en burköl. Man blir lite mer sofistikerad, vill prata lite mer ordentligt och dricker så där duktigt som en klunk var tionde minut. Fast det är klart, vi körde på hemmamått vilket ger en utdelning på minst 40/60 i alkohol vs. annat i glaset. När första drinken gått ner så är det inte som när första ölen lagt sig, vi var snarare på nivå med tredje-fjärde ölen. Fort var det gjort och Drinkkvällen slutade i likhet med gamla Förfesten - alla raglar ut till taxin och håller en ljudnivå i likhet med skrikande apor.
Men hur det än slutar är det mer lyx med Drinkkväll och ger konceptet en klar 10. Try it, det kan inte bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0