Kenny å Doris på charter

Söndagmorgon och allt är lugnt. Solen skiner och fåglarna kvittrar... och jag är dödsbakis. Uääh. Jag kan inte sova och jag orkar knappt vara vaken. Och alvedonen är slut. Damn it.
 
Nåväl, helgen har hittills varit ganska lyckad. I fredags fick jag vara tuffast av alla när det var reptilafton på Rocky. Jag jobbade med två tuffa karlar som pratar brett och snusar och säger inte mer än vad som behövs och som känner sig mycket säkra på sin sak. Men så kom detta lilla djur och slingrade sig fram utan armar och ben och hoppar de upp i knä på varandra och kroppshåren reser sig till skyarna medan den ene skriker högre än den andre och båda i falsett. Tamtadaa - då kommer SuperKarro! Som en räddande hjälte tog jag hand om ormarna och räddade killarna från en säker död. Oohh..
Nej, okej riktigt så actionfyllt var det inte och jag måste medge att även jag var lite svettig precis innan jag skulle få ormarna i mina händer. Men det var väldigt coolt och ormar är väldigt sköna djur. Starka, men sköna, och man blir lika förvånad varje gång att de är torra och nästan plastliknande istället för slajmiga och klibbiga. Hörreni, jag tror till och med att jag blev kär i en av ormarna och har sedan fredagskvällen gått i hm-kanske-ett-husdjur-i-form-av-orm-tankar. I så fall får den heta Kurt. Eller Ariel om det är en tjej (hur vet man det? Jag såg ingen penis..)
Sov på kvällen över hos mitt favoritkärlekspar och såg nån skräckis som hette Wrong Turn. Njasi, det var ingen fempoängare men dock underhållande där vi satt. En tvåa för de fula monstergubbarna och härligt detaljerade styckningsscener (nej, jag bär inte på någon mördargen men det är faktiskt det som ser mest blodigt och groteskt ut som är mest intressant när resten av filmen inte håller måttet, kom inte och säg annat).

   

Gårdagen bjöd på första mjukglassen på stan och jag hade äran att få en tulpan av en främmande man som tyckte att jag var vacker - revenge! Moahahahaa..
På kvällen for jag aka Kenny och min Doris på charter till Mallis som för dagen var placerad i kårhuset Villan. Trerätters, bubbelvin och snapsvisor - det var som upplagt för en lyckad kväll! Men ack och nej, allt slutade i riktig grisfest där Suntrip himself blev för full, Palmen somnade i soffan och BillabongBella flashade stjärten. Jag tog tillslut Doris under armen som en riktigt gentleman och tillsammans gick vi en romantisk nattpromenad på stranden bort till exotiska Baloogrillen för att spendera våra sista slantar på inhemsk kött-på-bröd-rätt med spanska potatisstavar och kryddig tomatkräm. En sista minuten hem och därefter rätt i säng.

Nu ska jag ge sängen en ny chans. Det tycker både kropp och knopp, så good day.


Kommentarer
Postat av: Nicklas

Det finnns en "Wrong Turn 2" också, den är ännu mer detaljerad när det gäller äckeldelarna :)

2008-04-20 @ 23:06:54
URL: http://setras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0