Frisörsabotör

Idag har jag dels kommit på att jag är bra på att rimma, dels insett att min plan om att återinföra lugg i min panna inte varje dag är lika lyckat. För det där med rim behövs ingen närmare beskrivning, det har mest slagit mig när jag gör min lagomt töntiga Job Andersson-imitation (och nej, trots att det är en killer får man inte uppleva det om man inte är min lillasyster och bor med mig. Sorry).
Däremot bestyret med min nya look är ett jädra oflyt och skulle behöva bli redone. Jag kommer aldrig att få den där klassiska sjuttiotalslooken som jag drömmer om och varje gång jag är hos frisören glömmer jag det konstaterandet. Så, igår lade jag ut 350kr på något som idag ser ut som en tidig Harry Potter. Och nej, det är inget bra i det då jag aldrig varit ett Potter-fan. Dagen har gått åt till att blunda ofta för att därefter se om håret förändrats, men ack nej. Och min goda frisör Emma - det är inte ditt fel. Det är bara jag och min fantasivärld som sätter käppar i realityhjulet. Typiskt.

Användadet av min fina stegräknare går förresten också bra. Idag tog jag ut den ur förpackningen. Imorgon ska jag sätta i batterier. Vänta ni bara, jag känner redan celluliterna försvinna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0