Dags att hooka

Studentspex, piggelindrinkar och Wills gamla Gettin' jiggy wit it. Långpromenad, filmtajm och burgare på Mia's. Joda, nog är vi nöjda med helgen. Att det snöat dygnet runt har inte ens besvärat mig. Och min gosyster bakade banankaka som vi mumsade till Goodbye Lenin som helgavslut igårkväll. Därför är man sambo. 

Mina reflektioner under helgen har mest kretsat kring temat Dags att skaffa en karl. Jag känner att trots all snö och blåst kommer vårkänslorna över mig och jag gör mig redo för att jakta igen. Det kan vara allt ljusare dygn i kombination med häftiga sommarplaner som får mig att vilja blomma, jag vet inte. Det kan också vara det faktum att när jag gick på kvällspromenad i veckan var det jag och sexton kärlekspar ute i mörkret. Det låter sjukt att jag räknade, men ni vet när man går där ensam och fantiserar om mr Right och så möter man ett pluttinuttigt kärlekspar som omslingrade struttar på trottoaren mittemot. Man noterar dem. När nästa par följer tätt på så tänker man "Damn it, ett till" och axlarna sjunker till knähöjd. Plötsligt kommer man på sig själv med att ha passerat fem, sex par och man börjar undra var alla ensamma människor är. Man hade blivit glad för vad som helst, till och med sura gubben som vägrar plocka upp högarna efter fula pudeln. Men det kommer bara par och man börjar räkna och sen kontrollräkna för att se om man verkligen räknat rätt. Tillslut är man, som jag, uppe i sexton par och fortfarande den enda ensamma vandraren. Ensammaste vandraren. DÅ bestämmer man sig - det är dags att hooka. Det är det jag har gjort. Wish me luck.


Kommentarer
Postat av: Nicklas

Du har ju alltid mig annars Karro, jag ställer upp ;D

2008-04-16 @ 07:49:25
URL: http://setras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0